Parteneriat educațional între IPLT,,Ion Creangă” Chișinău și Colegiul Național ,,Gheorghe Lazăr” București. Colaborarea între aceste două instituții generează de fiecare dată proiecte inedite. Revista în
În perioada 1-2 iunie 2022, Centrului de Formare Continuă, AMTAP, în cadrul Proiectului COMPASS TOWARDS EUROPEAN UNIVERSITY LIFELONG LEARNING MODEL ÎN MOLDOVA, formator – Valueva
„Fiecare elev are dreptul de a se simți în siguranță, respectat și acceptat” Este important: Să cunoști ce este bullying-ul. Să poți diferenția formele de
Iurie Subotin este de 24 de ani conferențiar universitar, doctor în chimie la Universitatea Tehnică a Moldovei și, de câțiva ani, și profesor de chimie
? Astăzi, în contextul pandemiei din întreaga lume, valoarea vieţii o percepem altfel. Distingem două etape: viața înainte de COVID -19 și Pacea spre care
Noile condiții de activitate determinate de pandemia virusului COVID-19 impun necesitatea schimbării importante a stilului de viață, atât a persoanelor solitare și familiilor, cât și
Copiii tăi nu sunt copiii tăi. Ei sunt fiii și fiicele vieții care tânjește după ea însăși. Ei vin prin tine, dar nu de la
În articolul de astăzi aș vrea să pun în discuție lecțiile pe care le-am învățat eu din discuțiile cu mulți profesori. Sunt tată a trei copii. Fiul meu are 8 ani, fiicele au 7 și 4 ani respectiv. Soția mea e deja de 15 ani profesoară de clase primare. În toți acești ani eu am avut ocazia să aud o mulțime de istorii petrecute cu profesorii, fapt ce m-a făcut să conștientizez anumite lucruri, pe care aș vrea să vi le împărtășesc și vouă.
Limba română este limba latină vorbită neîntrerupt timp de două mii de ani în nordul şi în sudul Dunării, într-un mediu oriental (trac, grec, slav, turc). „Limba română este limba latină vobită în mod neîntrerupt în partea orientală a Imperiului roman cuprinzând provinciile dunărene romanizate (Dacia, PAnonia de sud, Dardania, Moesia inferioară şi superioară) din momentul pătrunderii limbii latine în aceste provincii şi până în zilele noastre”, Al. Rosetti, Istoria limbii române.
Majoritatea învăţătorilor de clase primare consideră că aprecierea fără note a elevilor este o practică de bun augur. Peste 200 de pedagogi, părinţi şi manageri de instituţii şcolare s-au reunit ieri în cadrul unui simpozion anual, pentru a-şi împărtăşi experienţele privind implementarea acestei metode de evaluare.