Publicații

Revista „Clef”

Parteneriat educațional între IPLT,,Ion Creangă” Chișinău și Colegiul Național ,,Gheorghe Lazăr” București. Colaborarea între aceste două instituții generează de fiecare dată proiecte inedite. Revista în

Profesorii în vacanță învață!

În perioada 1-2 iunie 2022, Centrului de Formare Continuă, AMTAP, în cadrul Proiectului COMPASS TOWARDS EUROPEAN UNIVERSITY LIFELONG LEARNING MODEL ÎN MOLDOVA, formator – Valueva

Despre meseria de parinte

Copiii tăi nu sunt copiii tăi. Ei sunt fiii și fiicele vieții care tânjește după ea însăși. Ei vin prin tine, dar nu de la

Stimați părinți, nu-i mai învinuiți pe profesori pentru toate relele!

În articolul de astăzi aș vrea să pun în discuție lecțiile pe care le-am învățat eu din discuțiile cu mulți profesori. Sunt tată a trei copii. Fiul meu are 8 ani, fiicele au 7 și 4 ani respectiv. Soția mea e deja de 15 ani profesoară de clase primare. În toți acești ani eu am avut ocazia să aud o mulțime de istorii petrecute cu profesorii, fapt ce m-a făcut să conștientizez anumite lucruri, pe care aș vrea să vi le împărtășesc și vouă.

1. Definiţia limbii române

Limba română este limba latină vorbită neîntrerupt timp de două mii de ani în nordul şi în sudul Dunării, într-un mediu oriental (trac, grec, slav, turc). „Limba română este limba latină vobită în mod neîntrerupt în partea orientală a Imperiului roman cuprinzând provinciile dunărene romanizate (Dacia, PAnonia de sud, Dardania, Moesia inferioară şi superioară) din momentul pătrunderii limbii latine în aceste provincii şi până în zilele noastre”, Al. Rosetti, Istoria limbii române.