Publicații

Profesorii în vacanță învață!

În perioada 1-2 iunie 2022, Centrului de Formare Continuă, AMTAP, în cadrul Proiectului COMPASS TOWARDS EUROPEAN UNIVERSITY LIFELONG LEARNING MODEL ÎN MOLDOVA, formator – Valueva Marina, a realizat un workshop de două zile pentru cadrele didactice din IPLT ”Ion CREANGĂ”. Gender Mainstreaming, dimensiuni și abordări 01.06.2022 Politicile, programele, activitățile de promovare a echității de gen Echitate de gen în activitățile curriculare și extracurriculare Prevenirea discriminării de gen Comportament nediscriminatoriu în raport cu genul Diversitate și incluziune în mediul educațional 02.06.2022 Politici și practici incluzive într-o instituție de învățământ Standarde internaționale și naționale în asigurarea eficienței educaționale centrate pe elev Creșterea

Fenomenul Bullying în rândul elevilor: prevenire și combatere

„Fiecare elev are dreptul de a se simți în siguranță, respectat și acceptat” Este important: Să cunoști ce este bullying-ul. Să poți diferenția formele de bullying. Să descoperi strategii prin care poți contribui la prevenirea și stoparea bullying-ului. Să știi cui să îi ceri ajutor. Să poți lua decizii și face alegeri corecte. În perioada 26 aprilie – 21 mai 2021 s-au desfașurat ședințe de profilaxie privind combaterea fenomenului Bullyng, pentru elevii claselor a VI-IX-a din instituție. Pentru foarte mulţi copii interacţiunea cu alţi copii, în locuri în care supervizarea din partea unui adult este mai redusă (în curtea şcolii,

Profesorul meu. Iurie Subotin. „Nu poți ști tot, trebuie să știi unde să cauți ca să poți rezolva problema care apare în fața ta.”

Iurie Subotin este de 24 de ani conferențiar universitar, doctor în chimie la Universitatea Tehnică a Moldovei și, de câțiva ani, și profesor de chimie la Liceul Teoretic „Ion Creangă” din Capitală. Iurie Subotin ne povestește că și-a dorit mereu să fi profesor. Susține că acest lucru se simte, se vede, dar pentru aceasta e nevoie de talent. „Când îți reușește și observi asta, ai rezultate și reușite, atunci într-adevăr primești plăcere de la lucrul pe care-l faci. Dar dacă nu o să-ți placă ce faci, atunci nu o să-ți meargă nici în carieră, nici din punct de vedere financiar”,

Ca să avem pace, haideți să construim Poduri, nu Cetăți!

? Astăzi, în contextul pandemiei din întreaga lume, valoarea vieţii o percepem altfel. Distingem două etape: viața înainte de COVID -19 și Pacea spre care râvnim după această pandemie mondială. ✅ Pentru Pace, întreaga societate dă dovadă de coeziune, solidaritate şi atitudine civică așa cum s-a întâmplat în anii celui de-al II-lea Război Mondial, care a schimbat faţa şi soarta Europei şi a întregii lumi. ❤️ Dragi tineri, pacea în țară, pacea în Europa, pacea pe pământ începe cu pacea din noi, cu comportamentul tolerant si pacifist în jurul nostru. Să cinstim memoria celor căzuți în cel de-al II-lea Război Mondial.

„Repere metodologice cu privire la menținerea unui stil de viață sănătos în perioada de carantină” aprobate de MECC

Noile condiții de activitate determinate de pandemia virusului COVID-19 impun necesitatea schimbării importante a stilului de viață, atât a persoanelor solitare și familiilor, cât și a persoanelor care își desfășoară activitățile profesionale la distanță, de acasă. Prin urmare, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării urmând exemplul organizațiilor internaționale și a guvernelor statelor europene a aprobat o serie de „Repere metodologice cu privire la menținerea unui stil de viață sănătos în perioada de carantină”. Documentul  trasează unele principii concepute pentru a sprijini cadrele didactice, asistenții medicali și sociali, organizațiile guvernamentale și neguvernamentale care au drept scop oferirea diferitor servicii de asistență pentru

Despre meseria de parinte

Copiii tăi nu sunt copiii tăi. Ei sunt fiii și fiicele vieții care tânjește după ea însăși. Ei vin prin tine, dar nu de la tine, Și deși ei sunt cu tine, totuși ei nu-ți aparțin. Poți să le dai dragostea ta, dar nu și gândurile tale, Pentru că ei au propriile lor gânduri. Poți să le adăpostești trupurile, dar nu și sufletele, Pentru că sufletele lor locuiesc în casă viitorului, Pe care tu n-o poți vizita, nici măcar în visele tale. Te poți lupta să fii ca ei, dar nu încerca să-i faci că tine. Pentru că viața nu

Stimați părinți, nu-i mai învinuiți pe profesori pentru toate relele!

În articolul de astăzi aș vrea să pun în discuție lecțiile pe care le-am învățat eu din discuțiile cu mulți profesori. Sunt tată a trei copii. Fiul meu are 8 ani, fiicele au 7 și 4 ani respectiv. Soția mea e deja de 15 ani profesoară de clase primare. În toți acești ani eu am avut ocazia să aud o mulțime de istorii petrecute cu profesorii, fapt ce m-a făcut să conștientizez anumite lucruri, pe care aș vrea să vi le împărtășesc și vouă.

1. Definiţia limbii române

Limba română este limba latină vorbită neîntrerupt timp de două mii de ani în nordul şi în sudul Dunării, într-un mediu oriental (trac, grec, slav, turc). „Limba română este limba latină vobită în mod neîntrerupt în partea orientală a Imperiului roman cuprinzând provinciile dunărene romanizate (Dacia, PAnonia de sud, Dardania, Moesia inferioară şi superioară) din momentul pătrunderii limbii latine în aceste provincii şi până în zilele noastre”, Al. Rosetti, Istoria limbii române.

Stela Baltag e „Învăţătoarea anului 2015”!

Activează de 17 ani în învăţământ, este implicată mereu în diferite activităţi. Nu salariul o ţine în şcoală, dar ochii curioşi ai copiilor şi speranţa într-un viitor mai bun pentru ei. Este convinsă că, pentru a ajunge la o înaltă măiestrie pedagogică, este necesar ca profesorul să se perfecţioneze multilateral şi să se ridice până la capacitatea de analiză şi generalizare a propriei experienţe.